Deze auto is compleet gerestaureerd en opgebouwd volgens de R-gruppe traditie. Het “Porsche Sportleitfaden” van 1967 is hiervoor als handleiding gebruikt. In feite is de auto compleet aangepast voor sportieve doeleinden. Ze heeft een sterk verbeterd onderstel gekregen met betere remmen en een 906 racemotor met een iets grotere cilinderinhoud. Motor en de versnellingsbak zijn door Duel in Heerhugowaard gebouwd . De originele (matching) motor is door hen getuned naar 220 pk. De cilinderinhoud is naar 2,2 liter vergroot met een compressie verhouding van 10,4:1. De motor is geheel geblueprint en geflowed en voorzien van een dubbele ontsteking. De versnellingsbak heeft een 904 hoofdas en close ratio race overbrengingen. Het gehele onderstel is vernieuwd en het interieur is vernieuwd. Een originele stalen 100 liter tank (zeldzaam!) maakt het toch mogelijk om lange afstanden te rijden. De carrosserie is waar nodig gerepareerd en overgespoten in de originele kleur Hell Elfenbein. Gerestaureerde “deep dish” 6 J Fuchs velgen met Avon rallybanden zorgen voor veel grip.
Als basis diende een roest- en schade vrije Porsche 911 van 1967 met matching nummers. De auto is weliswaar op talloze punten gewijzigd en verbeterd maar alle originele onderdelen zijn bewaard. In principe zou je ‘m dus ook weer helemaal terug kunnen bouwen naar de originele specificatie.
De auto zou zo het circuit op kunnen om er trackdays mee te rijden. Er is een halve schroefrolkooi gemonteerd die uitgebreid kan worden naar een volledige rolkooi. Met nog wat eenvoudige aanpassingen is de auto ook in te zetten in het NK GTTC ( raceklasse voor historische raceauto’s ) . De auto kan echter ook prima op de openbare weg gebruikt worden. Ze heeft een NL kenteken en een geldige APK.
Wat een heerlijke , ultieme Porsche 911 Short Wheel Base.