Deze Porsche 911 is in 1968 nieuw geleverd in België en is vrijwel direct ingezet als rally auto. Later is de auto omgebouwd om er races mee te rijden en 15 jaar geleden is de auto aangepast om er historische races mee te rijden. Sinds 2008 hebben wij de auto in bezit. Wij hebben er 1 jaar mee geracet en in 2009 is er nog een compleet nieuwe 2.0 l racemotor gebouwd en gemonteerd. Kort daarna is de auto vervangen door een geheel nieuw opgebouwde 911 racer en ging de Martini auto met pensioen. Recent hebben we besloten dat deze auto gerestaureerd moet worden omdat het erg jammer is dat een auto met zoveel mooie geschiedenis stof staat te verzamelen in een hoek van de werkplaats. Vanwege de geschiedenis is het wel belangrijk dat het patina dat de auto heeft bewaard blijft.
De motor had nog maar 3 draaiuren en die had niet meer nodig dan een goede onderhoudsbeurt en een afstelsessie. De body is deels opnieuw opgebouwd op een Celette richtbank om er zeker van te zijn dat de hoofdstructuur recht en rigide genoeg is om er weer mee te racen. Het onderstel wordt momenteel geheel gereviseerd. De versnellingsbak is geheel gereviseerd en aangepast door Duel in Heerhugowaard. Alle lagers, synchromesh en schakelmoffen zijn vernieuwd. Ook is er een nieuw sperdifferentieel gemonteerd. De rolkooi is aan de nieuwe FIA eisen aangepast en de stoel, de racetank en de gordels zijn vernieuwd. Tot slot is een vers FIA HTP aangevraagd zodat de auto in alle interessante Europese raceklassen is in te zetten zoals de Spa 6 hours, de Peter Auto Porsche serie die dit jaar van start gaat, Le Mans Classic en het NK HTGT.